Van Les Reus des Vignes naar Sereaucourt 55 km

16 mei 2015 - Seraucourt-le-Grand, Frankrijk

Ja je ziet het goed, maar 55 km gefietst vandaag. Wat een dag! De start was goed hoor met een heerlijk ontbijt en we kregen ook een lunchpakketje mee, zo lief. Maar met het fietsen wilde het vandaag niet zo vlotten bij mij. Het klimmen ging echt niet goed, ik was moe en had overal pijntjes. Francien ging wel als een speer, zij was iedere keer zo boven, keigoed!! Tegen de middag ging het wat beter en schoten we wat meer op dan vanmorgen. Regenen heeft het wel bijna de hele dag gedaan, soms een heftig buitje, maar verder heeft het gemiezerd. Toen het fietsen niet zo lekker ging vanmorgen heb ik nog tijdens een rotklim zitten denken aan een krijgen van een lekke band tijdens zo'n dag dat het allemaal niet zo lekker gaat. En jawel, 's middags een lekke voorband. Gelukkig les gehad van onze handyman Jan van de Klok, voor outsiders, de man van mijn vriendin. Alle moed bijeengeraapt, fiets op de kop, bandenplak spullen klaargelegd, band eraf en toen moest de binnenband worden opgepompt, anders kun je het lek niet vinden. Helaas, de fietspomp past niet op het ventiel, echt dit is geen grapje. Band er dus maar weer terug op gelegd en gaan lopen tot in het volgende dorp. Maar wanneer komt het volgende dorp? Francien ging op verkenningstocht. En dan komt het voordeel van een vrouw alleen die twee mensen tegen komt op de wielrenfiets en stoppen om te vragen wat er is. Nou deze geweldige Fransman had binnen no time mijn gehele wiel eraf en er een nieuwe binnenband (moet je altijd bij je hebben) ingezet. Maar daar was toch weer het probleem met de fietspomp, oeps wat nu? Na veel uitproberen bleek dat het ventiel moest worden omgedraaid waarna de fietspomp wel werkte. YEAHHHH, ik kan weer fietsen. Duizendmaal merci voor deze geweldige Fransman. Op naar het volgende dorp, ontdekt door onze verkenner. Aldaar gearriveerd zagen we al snel een camping waar we terecht konden voor de nacht, we hoefden zelfs niet in ons tentje te slapen, maar mochten binnen in een recreatieruimte, waar 2 sofa's staan, gaan slapen. Alweer zulke lieve geweldige mensen ontmoet vandaag. Wat een rijkdom en wat geeft dat toch een heerlijk gevoel. Bijna geinstalleerd kwam er een man uit Bergen op Zoom nog even een praatje maken met ons, ook op pelgrimage met de fiets. Gezellig om je verhalen te delen en veel herkenning, leuk. Om 22.00 uur was het bedtijd, welterusten allemaal en sweet dreams

1. Karin:
    16 mei 2015
    Hallo Greet en Francien.
    Wat is het leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Zo te zien gaat alles goed. Knap van jullie hoor. Veel fietsplezier en ik hoop dat jullie mooi weer blijven houden.
    Groetjes, Karin.
  2. Marianne:
    17 mei 2015
    Wat ontzettend leuk, jullie verhalen elke keer te lezen. Ik kijk er ook naar uit. Dus mocht je bedenken straks dat je niet meer elke dag iets schrijft, ben ik zeer teleurgesteld :)
    Geweldig lieve mensen komen jullie tegen, dat maakt de trip extra extra leuk. Veel plezier en succes

Liefs, Marianne
  3. Tonnie van den boogaard:
    Goedemiddag Greet en Francien

Zo te lezen gaat alles voorspoedig zeker gezien de afstanden die jullie al gemaakt hebben ik zou zeggen trek hem zo door dan komt vanzelf de eindstreep in zicht en voor zo meteen in de heuvels/bergen bedenk dan maar bij iedere beklimming hoort ook een afdaling
    In ieder geval nog veel fietsplezier en doe maar veel mooie indrukken op !!

Henriette en Tonnie van den Boogaard
  4. Els:
    17 mei 2015
    Ik had geen idee dat er ook zo'n schrijverstalent in je verborgen zat, Greet! Het is idd telkens zo meegenieten als ik hier je verslag lees… en ik kan net als Karin zeggen: indien er plots geen "dagelijks" verslag kom, dan zou ik het erg missen! Jullie tocht heeft mij ook heel wat moed gegeven, want heb al 5 vd 7 dagen "meegefietst" hier! Het was een hele tijd geleden dat ik zoveel dagen kon fietsen op één week! Dus, lieve vriendin, samen op weg naar Santiago de Compostella… al zal ik volgende vrijdag een weekje verstek moeten geven, want dan vlieg ik weer naar Saluzzo! Om Pinksteren te vieren met mijn dochter(s) in Cenacolo, Italië. Maar ik neem jou en Francien mee in gedachten en gebed, zodat jullie fietstocht verder gezegend mag worden, oa met al die liefdevolle ontmoetingen; mensen die jullie te hulp schieten, heerlijke hapjes en zalige slaapplaatsen :-), … Maar vrijdag ligt nog niet voor de deur :-), dus ik fiets de komende dagen nog even mee! x Els
  5. Erna en Nol:
    18 mei 2015
    Zeg Greetje, zoals jij schrijft ziet het uit naar een echte romanschrijfster; prestatie op zich. Aan de twee sterke madammen, CHAPEAU; Voor de komende dagen hopen wij voor jullie Veel Zon en weinig wind tegen !! Groetjes van Oma en Opa België.
  6. Erna en Nol:
    19 mei 2015
    Is mijn smartphone kapot ?? Of heeft Internet mij geblokkeerd ?? In ieder geval blijft mijn scherm leeg !! Is er iets mis met de stoere globetrotters ?? Wie het weet , zal het mij hopelijk laten weten want wij zijn grote fans van deze zware onderneming. Aan de pelgrims : Allee zet hem op en veel plezier en geluk onderweg gewenst door Oma en Opa België.
  7. Maya:
    Lieve Greet en Francien,

Wat een fantastische verhalen. Echt heel leuk om te volgen. Je ziet het zo voor je.
    Ik wens jullie heel veel succes met het vervolg!

Maya
  8. Francien en Greet:
    19 mei 2015
    Als we geen reisverhaal plaatsen is dat omdat we dan op onze slaapplek geen wifi hebben, geen zorgen dus! Zo gauw het weer kan gaan we weer aan de slag!! Overigens wel heel leuk om alle reacties te lezen!! Groetjes van ons beiden XX