En dan ben je weer thuis

2 juli 2015 - Beneden-Leeuwen, Nederland

Vandaag precies een week thuis, de eerste paar dagen was het echt wennen. Het is ook een beetje een dubbel gevoel, het is zo fijn om iedereen weer te zien, maar het is ook zo jammer dat de fietstocht afgelopen is. Thuis aangekomen was het huis versierd, er stonden bloemen, buiten hingen vlaggetjes met welkom thuis en er stond een fiets met een pop erop voor het huis. Echt heel leuk zo'n warm welkom! Maar het was al middernacht en dan gaat iedereen weer naar huis en ben je alleen thuis, dat was zoooooo raar en stil. Die eerste nacht heb ik dus bijna niet geslapen en toen ik later Francien sprak vertelde zij ook bijna niet te hebben geslapen. De volgende dag kwamen er familie en vrienden op bezoek en onder het genot van rode wijn (om het af te leren) wilde iedereen de verhalen horen. Ook op andere tijden vragen mensen naar je verhaal, buren, bekenden die je tegenkomt in de winkel enz. waardoor ik de eerste dagen nog heel erg het Caminogevoel bleef houden, heerlijk. Langzamerhand kom ik terug in het hier en nu en toch voelt het anders, ook toen ik weer ging werken. Ik voel dat de boosheid over de afgelopen jaren echt van me af is gevallen en dat gevoel geeft rust en maakt weer een gelukkig mens van mij. In Santiago heb ik een kaartje gehad in het Holland huis met een prachtig gedichtje erop van Ricky Rieter en dat vat het zo mooi samen, meer valt daar niet aan toe te voegen. Dit is het gedichtje:

VANAF HIER ZAL IK TERUGKEREN NAAR HET GEWONE LEVEN VAN ALLEDAG

NIET GEWOON MEER NA AL WAT IK ERVAREN HEB

EN ALS RIJKDOM OPGESLAGEN IN DE WEG DIE IK ZELF BEN

1. Jenny:
    2 juli 2015
    Greet en Francien, bedankt voor al jullie geweldige verhalen.
    Succes met het oppakken van je dagelijkse dingen.
  2. Erna:
    2 juli 2015
    wijn drinken afleren?? toch niet zeker! Op naar de volgende overwinning. Jullie zijn kanjers, respect!
  3. Yolande:
    2 juli 2015
    Wat een ongelooflijke prestatie van jullie. Ik kan me voorstellen dat de thuiskomst dubbel voor je was hoor. Het zwarte gat kan dan wachten op je maar helaas voor dat gat, het heeft voor niets gewacht! Je bent er mooi niet ingevallen. Wat mooi om te lezen dat de reis je rust heeft gegeven. Voelt goed lijkt me!
    Nogmaals, petje af en hulde aan jullie beide. Xxx
  4. Mieke santegoets pellikaan:
    hoi Francien en Greet,
    wat een mooie herinneringen hebben jullie in je geheugen staan, al die verhalen die wij mee mochten lezen . Blijf nog lang nagenieten dames, en raak niet te snel weer in de dagelijkse "sleur" en stress wat zo makkelijk gebeurd.

Maar goed het is een hele prestatie en francien ik kom gauw een ker koffie drinken om het van je te horen,ik bel je binnenkort.

gr. Mieke Santegoets
  5. Mieke van Creij:
    2 juli 2015
    Het was een voorrecht om jullie tocht te volgen. Ik heb er erg van genoten.
    Je afsluiting na een week thuis te zijn is mooi om te lezen. Stop het gevoel in een doosje en maak,het regelmatig open om er naar te kijken, te voelen. Je bent een kanjer voor de tocht tijdens de tocht nog meer en na de tocht blijft dat in je. Dat wens ik je toe. Veel geluk
  6. Johan & Kyra:
    Hallo kanjers!

Fijn dat jullie gezond van lijf, leden, hart en hoofd weer terug zijn en dat dat gewone leven, dat niet gewoon is, weer begonnen is. Dank voor jullie vrolijke en soms ook ontroerende verhalen. Greet, we zien je wel weer bij de bijeenkomst van Cenacolo. Tot dan! Johan & Kyra.
  7. Yvonne verhoeven:
    Hallo Greet en Francien natuurlijk,

Wat fijn dat jullie zo welkom thuis waren dat voelt natuurlijk als een warm bad ondanks het vreemde gevoel weer thuis te zijn.
    Jullie hebben veel mooie dingen gezien en meegemaakt.
    Het was leuk al de verhalen te lezen maar nog leuker lijkt het ons als we jou Greet in Saluzzo zien zodat we het nog eens kunnen horen van jou persoonlijk.
    Heel veel lieve groeten en tot 16 juni.
    Riny en Yvonne
  8. Diana en Kerel:
    2 juli 2015
    Wat een geweldige ervaring hebben jullie opgedaan, echt jullie zijn kanjers. Maar wijntje drinken om af te leren gaat toch hoop ik niet echt gebeuren!!!!. Bedankt voor het delen van jullie geweldige verhalen en ervaringen. We hebben er enorm van genoten!! Ik pak al vast een heerlijk koel rosé op jullie thuiskomst. Liefs van Kerel en diana
  9. Annie Melssen:
    2 juli 2015
    fijn dat jullie er weer zijn,en ik hoop dat het een fijne ervaring was.
  10. Opa Nolte:
    8 augustus 2015