Van Ligode naar Corneda 70 km

19 juni 2015 - Corneda, Spanje

Heerlijk geslapen en omdat er geen supermarkt in de buurt was hebben we onze etensvoorraad opgemaakt. Gisteravond tonijn, pate met toast en vanmorgen een maaltijdreep. Het einde van onze tocht is in zicht en vandaag heb ik daar veel aan moeten denken. Geen moment heb ik heimwee gehad naar huis, ik ben wel heel blij familie en vrienden weer te zien volgende week. Ik heb steeds met een dubbel gevoel aan onze aankomst in Santiago gedacht, Aan de ene kant weet je dan dat je tocht klaar is en aan de andere kant is het zo fijn dat je je doel hebt bereikt. Maar nu wil ik er echt heen. Francien had dat gevoel gisteren al. Vanmorgen om 9.30 uur gaf de kilometerteller 2500 km aan. Wauw wat hebben we al ver gefietst.
Daar hebben we een kop koffie met wat lekkers op gepakt. Daarna wat boodschappen gedaan en weer op pad. Rond 12.00 uur geluncht, misschien wel de laatste keer langs de weg. De temperatuur liep al aardig op, het belooft heel warm te worden vanmiddag. En we moeten nog wel zoveel klimmen maken. We willen naar Touro fietsen en daar proberen te overnachten, dan hoeven we morgen nog maar 27 km naar Santiago. Helaas, daar is helemaal niets om te overnachten. Verder fietsen dan maar, lekker door de bossen met een heerlijke dennengeur. Om 16.30 uur zijn we gestopt om nog wat te eten. Er kwam een vrouw naar ons toe kwam om te vragen of wij water wilde. We hebben haar meteen gevraagd of zij wist waar we onze tent voor vannacht neer konden zetten. We waren allebei zo moe en ons was verteld dat de eerste overnachtingsmogelijkheid pas in Santiago was. We zagen het echt niet zitten om vanavond nog naar Santiago te fietsen. Zij bood meteen ons een plaatsje aan bij haar moeder in de boomgaard. Ze moest nog even overleggen, maar het zou vast wel mogen. Even later kwam moeder meegelopen en het was prima dat we daar gingen overnachten. Zo lief en wat waren we blij. Een half uurtje later waren we geïnstalleerd en natuurlijk hebben we nog wat foto's gemaakt van deze gastvrije mensen.

1. Jose:
    20 juni 2015
    Wat zal het dubbel zijn voor jullie, wat je al schrijft. Van de ene kant je familie en vrienden weer zien en van de andere kant zul je heimwee hebben naar jullie fantastiche trip. Lees alleen maar positieve berichten en veel lieve mensen ontmoet. Geniet van jullie aankomst en tot snel. Fijne dagen nog.
  2. Petra:
    20 juni 2015
    Wat geweldig het is iets om nooit meer te vergeten geniet bij de aankomst in Santiago en wat zullen Bas en Rik troost zijn
  3. Petra: