Van Astroga naar Molinaseca 50 km

15 juni 2015 - Molinaseca, Spanje

Vanmorgen was het eerste waar ik aan dacht; Hans zou vandaag jarig zijn. Eerst Ronald een berichtje sturen, om te laten weten dat ik aan hem denk. Wat speciaal dat we vandaag naar Cruz de Ferro fietsen. Ik heb voor Hans een steen meegenomen en die wilde ik op zijn geboortedag een mooi plaatsje geven. Nu kan ik dit vandaag doen bij Cruz de Ferro. Lieve Hans, voor jou een mooie nagedachtenis, je was een bijzonder mens die altijd een plaatsje blijft houden in ons hart. Bij Cruz de Ferro werd door pelgrims symbolisch een steen gelegd om een deel van hun last af te werpen. Een traditie die in ere wordt gehouden door huidige pelgrims die hier ook een fase afsluiten, een nieuwe stap maken op hun levensweg of een gedachtenis aan of wens voor iemand achterlaten. De steen die ik voor Bas en Rik heb meegenomen wilde ik daar sowieso neerleggen en ik heb een steen meegenomen die ik over mijn schouder heb gegooid om alle last van de ellendige afgelopen jaren van ons viertjes af te werpen. Onderweg heb ik al veel last laten wegvoeren met de wind en ook nu voel ik weer veel boosheid van mij afvallen. We zijn met z'n vieren al een mooi levenspad in gegaan, Bas en Rik in het Cenacolo en Milou met haar lieve vriend en prachtige zoon en ik nu op deze Camino. Mijn Kanjers, wat ben ik trots op jullie!

Francien had vanaf thuis stenen meegenomen van het graf van dierbaren. Deze heeft ze ter nagedachtenis bij Cruz de Ferro neergelegd.

Cruz de Ferro ligt op 1504 meter hoogte, het was dus een fikse klim en daarna een spectaculaire afdaling. Maar de bergen, het landschap is weer zo ontzettend mooi, je wilt echt niet te snel met je fiets naar beneden.

In Molinaseca hebben we tijdens de maaltijd een Amerikaanse vrouw en een Belgische man ontmoet. Het was zo gezellig, de Belg vond ons zo'n fiere vrouwen dat we deze fietstocht ondernamen en met de Amerikaanse hebben we het over de ontzettend knappe zoon van Clint Eastwood gehad, jawel dames, kijk op google bij Scott Eastwoord wauw!!

1. Gemma:
    17 juni 2015
    Wat een bijzondere dag voor jullie. Je verbonden voelen met jullie dierbaren en vol liefde zijn. Wat wil je nog meer....
    Fijne reis verder!