Van Molinaseca naar Cebreiro 62 km

16 juni 2015 - Cebreiro, Spanje

De Belg kwam vanochtend nog eens extra afscheid nemen, hij was echt onder de indruk van ons. Zijn zoon had met zijn vrouw ook anderhalf jaar door Zuid Amerika gereisd en daar was hij ook zo fier op. Het was zo'n aardige man, mooie ontmoeting! We zijn rond 7.30 uur vertrokken en om 11.30 uur hebben we in Villafranca del Bierzo een bord spaghetti gegeten met salade vooraf en een eiwitrijk toetje want er werden klimmen van 8 tot 10 % aangeduid. En dat klopte, het was echt stijl en niet zoals in het boekje stond 1 km van 8%, nee ze waren vast de 0 vergeten, het was ruim 10 km van 8%. Echt heeel heftig, we waren dus weer zowel wandelaar als fietser. Rond 18.30 uur waren we op ongeveer 1100 meter en waren we blij dat er een albergue was. Maar helaas...... nog maar 1 plekje vrij. Jeetje dan maar weer verder klimmen, de volgende albergue was 2 km verder op 1300 meter hoogte. Eindelijk boven aangekomen bleek het een fantastich mooi stadje en omdat we vonden dat we zo hard gewerkt hadden vandaag hebben we een hotelletje genomen. Na wat gegeten te hebben en maar 1 wijntje vielen we als blokken in slaap.

1. Elise:
    Ha Greet,
    Petje af voor al die klimkilometers. Is vast erg zwaar als je dat niet gewend bent. Nog geen heimwee naar huis? Zet hem op.

Liefs,
    Elise
  2. Mieke santegoets pellikaan:
    17 juni 2015
    hallo dames fietsers, wat fantastisch zo als het met jullie gaat.

Ik ben bijna twee weken op vak geweest en moet nog wat bijlezen van jullie. Doe ik vanavond nog want ik ben veel te nieuws gierig. Ook ik heb vorige week gefietst (Nederland) rond IJsselmeer gedeeltelijk en nog een stuk om weer thuis te komen. Toch 400 km, niets vergeleken met jullie maar ook ik ben er fier op...

Maar jullie spannen de kroon hoor geweldig en dan die bergen met de steile weg naar boven knap hoor. En Francien nog steeds alles goed, ik wens jullie beiden een goed vervolg en kijk uit he daar in de bergen.

gr Mieke
  3. Karin:
    17 juni 2015
    Wat gaan jullie goed en wat maken jullie veel moois mee. Ik heb even op Google gekeken waar jullie nu precies zijn, dat is niet ver meer van Santiago de Compostella. Een geweldige prestatie hebben jullie al geleverd. Veel plezier nog de laatste dagen.
    Groetjes, Karin.
  4. Nathalie:
    17 juni 2015
    Lieve Greet en Francien, iedere keer lees ik weer wat jullie mee maken en geniet ik van de mooie foto's. Echt geweldig dat jullie al zoveel kilometers erop hebben zitten! Nu komen de laatste kilometers in zicht. Geniet ervan, dames!!!