Van Leon naar Astorga 66 km.

14 juni 2015 - Astorga, Leon, Spanje

Om 7.30 uur al op de fiets, heerlijk om zo vroeg weg te zijn. In Villar de Mazarife stopte om wat foto's te maken van de ooievaarsnesten op de kerk (wat je hier overigens op heel veel kerken ziet) en het St. Jacobsbeeld te fotograferen. Aan de overkant was een albergue die er heel gezellig uit zag en waar je wat kon eten. Bij binnenkomst sprak ons meteen iemand aan in het Nederlands. Het waren twee echtparen die ook op de fiets naar Santiago gingen en waren vertrokken vanuit Franeker, waar een van de heren vandaan kwam. Zij woonde nu echter in Nieuw Zeeland, Weer een hele leuke ontmoeting met erg leuke mensen. Na ruim 10 kilometer kwamen we in Hospital de Orbigo waar we over een vroegere pelgrimsweg gingen die leidt over de mooi gerestaureerde Romeinse brug over Rio Orbigo. Daarna fietste we over een vlakke landweg richting Astorga waar we einde van de middag nog wat door de stad hebben geslenterd en....... chocolade hebben gekocht. In bijna elke winkel wordt hier chocolade verkocht en er is zelfs een chocolademuseum. Ook is er een Gaudi museum, maar dat is helaas gesloten op zondag.

1. Els:
    17 juni 2015
    lieve Greet, ik geniet telkens weer van je reisverhalen! En als ik dan dat plannetje bekijk, dan bedenk ik: jeetje, wat hebben ze al een eind gefietst! Knap van jullie! Fijn, hé dat je aangesproken werd door een Fransman die Cenacolo kent! Ik wens je nog heel veel fijne ontmoetingen!!! Tot de volgende keer, liefs, Els x