Van Villechauve naar Veigne 80 km.

24 mei 2015 - Veigné, Frankrijk

Afscheid genomen van die lieve mensen, hier hadden we nog wel wat langer willen blijven. De vrouw des Huizes zei bij het afscheid nemen in het Engels dat ze mij zo 'smart' vond en daar heeft ze natuurlijk helemaal gelijk in, maar ze bleek te bedoelen dat ze mij zo slank vond haha. Haar Engels gaat net als mijn Frans! Zoals bekend staan er nog veel chateaus in Frankrijk en vandaag lagen er twee op onze route. De eerste hadden we als snel gevonden. Even binnen kijken en natuurlijk een stempel halen. We werden hartelijk ontvangen door een jongeman die ons meteen aanbood wijn te komen proeven. En raad eens, ........ we hebben nee gezegd. Na gisteravond leek het niet verstandig voor de voortgang van onze fietstocht. Het was tenslotte pas 12.00 uur. Op zoek naar het volgende chateau en die hadden we niet zo snel gevonden. Stel je voor dat we ook nog wijn hadden geproefd?! Anderhalf uur hebben we rondgedwaald, niet te vinden. Het lag toch echt aan de route, hoe kan dat nou? Toch maar gevraagd en uiteindeijk toch gevonden. We konden onze route weer oppakken. Op naar Tours, daar willen we de kathedraal gaan bezichtigen. Het weer is weer heerlijk, 's ochtends steeds wat bewolkt, maar na twaalven begint het zonnetje zich te laten zien. Tours heeft inderdaad een prachitge imposante kathedraal. We kwamen daar ook veel Nederlanders tegen die ons vroegen wat Comunita Cenacolo betekende. Mensen zijn echt geinteresseerd en stellen vragen, mooi! Als we Tours weer uit fietsen zie je dat het landschap langzaam gaat veranderen. De koren- en roggevelden maken af en toe al plaats voor de  druivenvelden. De avond komt al langzaam in zicht en we zetten vandaag ons tentje op in Veigne, langs de rivier Indre. Een nu nog rustige camping waar we zelf een plekje mochten kiezen. Het restaurant van de camping was ook nog gesloten, daarom zijn we even de stad in gelopen. Maar ook daar was alles dicht vanwege Pinksteren. Wat nu, we hadden ook geen boodschappen kunnen doen, dus met knorrende maag naar bed dan maar. Gelukkig zagen we ineens een pizza afhaal. Yes, wat smaakte dat weer heerlijk. Rond 21.30 uur kropen we in ons tentje, morgen weer op tijd op.

1. Wilma kimmel:
    26 mei 2015
    Spannend als je niet zeker weet of er wat te eten valt.en wat leuk dat de mensen informeren naar cenacolo en hun doelstelling want daar gaat het om,zet hem op!!!!!
  2. Nathalie:
    26 mei 2015
    Slanke den, die Greet! Dat kan ook niet anders met zoveel kilometers op de fiets! Ga zo door!
  3. Sylvia Voets:
    27 mei 2015
    Wat moeten die pizza`s lekker zijn geweest!
    Super jullie ervaringen te lezen net voordat ik ga slapen op een plek die iedere avond hetzelfde is. Voor jullie iedere avond een verrassing en spannend. Maar dat is nou net het mooie aan jullie tocht. Veel plezier en doorzettingsvermogen!!
    Sylvia
  4. Francien:
    28 mei 2015
    Hi Greet en Francien
    Wat een eind op weg al, ik vind het super van jullie.
    Lees de verhalen met plezier, geniet nog maar heerlijk verder van de reis, ik volg jullie.
    Liefs x
  5. Marianne:
    29 mei 2015
    Hoihoi lieve Greet en Francien,
    Vanuit Oostenrijk (we zijn op vakantie) volgen we jullie ook. Wat gaan jullie goed zeg: 80 km, 82 km. Toe maar.
    Ik vind jullie superknap. Ik lees jullie verhalen met veel plezier en wat heb ik gelachen met het verhaal van de hond. Geweldig!!!
    Ook heel fijn dat mensen vragen naar Communita Cenacolo en from darkness to light, want dat is tenslotte het doel van jullie fietstocht.
    Heel veel fietsplezier nog en we zijn supertrots op jullie
    Groetjes, Marianne en Henk
  6. Maya:
    30 mei 2015
    Hallo Gree en Francien,
    Wat goed zeg, dat jullie al zo'n eind op weg zijn.
    Ik volg jullie avonturen en ervaringen met veel plezier.
    Lieve groet,
    Maya