Van Ronsenac naar Bonnes 35 km

29 mei 2015 - Bonnes, Frankrijk

Om 7.30 uur vertrokken, we wisten dat ons een fikse klim te wachten stond. Het ging beter dan gisteren, maar we merkte allebei dat de vorige dag toch wel vermoeiend was geweest. Eerst naar Aubeterre sur Dronne gefietst waar de Eglise Monolithe St. Jean is te bewonderen. Deze 12de eeuwse kerk is uitgehouwen in een bergwand. We konden alles rustig gaan bewonderen omdat een winkeleigenaar ons aanbood op de fietsen te passen. Echt heel fijn, we zijn eerst even het centrum ingelopen en daarna konden we de kerk gaan bezichtigen. Toen we weer aan het fietsen waren hebben we besloten om vandaag maar eens een keer eerder te stoppen en onze spieren eens een rustmiddagje te gunnen. Om 13.30 uur zagen we een gite vlak voordat we de Dordogne in fietste. Prima plek voor ons, Er kwam een oudere man naar buiten die in eerste instantie wat stug leek, maar hij bleek alleraardigst. De gite was een compleet huis voor onszelf en alle voorzieningen waren aanwezig. Eerst maar eens boodschappen gedaan in het dorp waar ik ineens tot mijn verbazing hoorde ' jullie komen uit Beneden-Leeuwen'. Hè, bekenden? Nee, hij had het plaatje achter op mijn fiets gezien van de fietsenmaker en dit echtpaar kwam uit Veenendaal. Natuurlijk weer even een praatje gemaakt en daarna huiswaarts naar onze gite. We zijn echt heel moe, wijntje gedronken, eten gemaakt, rest van de wijn opgedronken en om 19.00 uur lagen we al in bed, heerlijk.