Van Roncesvalles naar Puente de la Reina 75 km
5 juni 2015 - Puente La Reina, Spanje
Vanochtend net voor we wilde gaan vertrekken kwam de man waarmee ik een gesprek had over het Cenacolo naar mij toe en vroeg of hij een videofilmpje mocht maken waarin ik mijn verhaal vertel over mijn tocht naar Santiago en het doel daarvan. Hij vond het leuk om dat op de website van de auberge te zetten. Nou dat vind ik prima natuurlijk, hoewel ik het wel altijd spannend vind om iets te vertellen wat ze aan het filmen zijn. Voor 7.30 uur heb ik dus al een interview gehad, leuk hoor die belangstelling en daar doen we het voor!!! Hij zou het doorsturen naar mijn mailadres, dus ik ben heel benieuwd hoe het geworden is. Jullie horen het nog van mij! 's Morgens hadden we een geweldige tocht door een prachtige omgeving. We hebben zo ontzettend genoten van de rust, bijna geen auto tegengekomen, de natuur, de geuren en de kleuren en de kwetterende vogels. 's Middags liep de temperatuur weer op naar 36 graden, factor 50 was echt niet overbodig. Er volgde ook een lange route waar werkleijk geen dorp, geen huis te beknnen was. Met die hitte drink je extra en ons drinken raakte op en geloof me, wat hadden heel wat flesjes drinken bij ons. Eindelijk zagen we in de verte een pompstation, yes we konden drinken kopen. Maar eenmaal in de buurt bleek het gesloten te zijn. Is dat een tegenvaller. Echter niet getreurd, we fietsen de bewoonde wereld in en zagen bij een bedrijf een man naar binnen lopen die we gevraagd hebben onze waterflesjes te vullen. Wat kan water dan toch ontzettend lekker smaken. Na een stukje verder te hebben gefietst zagen we een truckerscafe, stoppen!! We zaten net aan de bar van ons heerlijke frisdrankje te genieten toen een van de Belgische heren langs kwam gelopen. Hij vroeg ons bij hen te komen zitten en een hapje mee te eten. Dat hebben we natuurlijk gedaan en het was een gezellig weerzien. Eind van de middag kwamen we aan in Puente de la Reina waar we ook weer in een auberge hebben geslapen. 's Avonds nog even lekker rondgeslenterd in het stadje en om 22.00 uur moe, maar voldaan naar bed.


we genieten nog steeds van jullie verhalen.
ook hier hebben we de afgelopen dagen mooi weer gehad .
afgelopen vrijdag 30 gr.
gr Trudy