Van Los Arcos naar Navarette 44 km

7 juni 2015 - Calamocha, Spanje

Om 5.30 uur was ik al wakker en ik voelde me echt heel fit. Ik wilde gaan fietsen!! Aangekleed en heel voorzichtig Francien wakker gemaakt, althans dat wilde ik doen, maar ook zij was al wakker. Tegen 7 uur zaten we op de fiets en gingen we richting plein waar we gisteravond hebben gegeten om daar te ontbijten. Natuurlijk ook wat lekkers voor bij de koffie gekocht, het is tenslotte zondag. Daarna snel richting Navarette. Sinds we St. Jean Pied de Port zijn gepasseerd komen we regelmatig veel wandelaars tegen. Iedereen groet elkaar en wenst elkaar een Buen Camino, zo leuk! Zoals elke dag fietsen we door een prachtig landschap, heuvelachtig en zo geweldig mooi. Soms weer stevig klimmen, maar onze beloning was het lekkers bij de koffie. In Logrono wilde we een kathedraal bezoeken, maar er was al een Heilige Mis bezig. Jammer, hebben we ook geen stempel kunnen halen. Verder door de stad gewandeld, het was er erg druk en bij een groot fontein op een plein even wat gedronken op het terras. Daarna hebben we even moeten zoeken want volgens de routebeschrijving konden we nu beter een stuk de wandelroute volgen omdat we anders langs een ontzettend drukke weg moesten fietsen. Maar waar moesten we de wandelroute oppikken? Na een tijdje eindelijk gevonden en omdat we door een park fietste hebben we daar ook meteen maar lekker geluncht op onze stoeltjes voor een leeg houten huisje. Het echtpaar uit Veenendaal die we al eerder hadden getroffen fietste ons voorbij.  Zij zijn rond de 70 jaar en de man van het echtpaar vertelde dat zijn vrouw net een diesel is. Zij kan elke klim aan en fietst maar door. Hij probeerde haar bij te houden, maar och gut dat lukte hem echt niet altijd. Wel zo ontzettend goed dat zij dit samen doen op die leeftijd, chapeau! We waren rond 15.00 uur in Navarette en vonden daar al snel een Pelgrims Alberque. Heerlijk om bij 36 graden lekker op tijd te kunnen stoppen, te douchen, je wasje te doen en daarna even een dutje. Na het dutje heerlijk gegeten, wijntje erbij en je hoeft niet eens de afwas te doen. Gewoon daarna lekker je bedje in, wat heeft een pelgrim toch een heerlijk leven.