Van Courpiac naar Moustey

31 mei 2015 - Moustey, Frankrijk

Hiep Hiep Hoera, Francien wordt vandaag 61 jaar!!!

Van harte gefeliciteerd. Vanmorgen hoorde we de telefoon al meerdere malen, weer een berichtje van het thuisfront en, heel leuk,  Guus (kleinzoon) heeft 'lang zal ze leven' ingezongen. Keigoed Guus!! Toch bijzonder om jarig te zijn tijdens de Camino. 's Avonds aan de eigenaresse gevraagd of ze de ontbijttafel wilde versieren en ze zei heel enthousiast dat ze ballonnen zou ophangen en slingers, maar vanmorgen excuseerde ze zich, ze was het vergeten. Jammer maar niets aan te doen. Samen met Hanneke en Theo ontbijten was ook heel gezellig en we lieten ons de verse broodjes goed smaken.Toen we om 9.00 uur vertrokken was het wel even flink balen, we startte namelijk met een fikse klim, niet fijn als je spieren nog niet zijn opgewarmd. We haalden het dan ook niet fietsend, het laatste stuk gelopen samen al kreunend en steunend haha. Eenmaal boven de wekker aangezet op de telefoon, vanmiddag om 15.30 uur wordt Francien toegezongen door haar familie. We moeten dan natuurlijk een rustig plekje langs de weg hebben gevonden zodat het goed te horen is. Haar thuisfront had namelijk  zelf ook een feestje georganiseerd bij Francis thuis (dochter van Francien). Maar eerst naar Cadillac, dat stadje willen we gaan bekijken. Daar aangekomen treffen we Joke en Koen die ons op koffie trakteerden vanwege Francien haar verjaardag. Wat later zijn we samen gaan lunchen bij een crêperie, ook vanwege de verjaardag, want normaal eten we een boterhammetje langs de weg. Tijd om weer te gaan fietsen, even nog bellen voor een slaapplek voor vanavond in Moustey en we kunnen weer op pad. Het landschap is hier vlak dus we kunnen lekker doorfietsen. Stoppen, het wekkertje loopt af. Stoeltjes langs de kant van de weg, wat te eten en drinken erbij, helemaal klaar voor het gezang van de familie van Druenen. De telefoon gaat, gauw opnemen want Francien is er helemaal klaar voor. Met een lach van oor tot oor hoort ze het lang zal ze leven aan, zie de foto! En dan komen we op de camping aan en daar treffen we Hanneke en Theo en Joke en Koen. Zij wisten natuurlijk van de verjaardag, dus 's avonds zijn we gezellig met z'n allen uit wezen eten. Echt heel lekker gegeten, de nodige wijntjes erbij gedronken en na terugkeer op de camping in de kantine nog twee flessen wijn leeggedronken, het is zo'n gesjouw anders morgen in de bagage. Het mooie na een paar glazen wijn is dat iedereen lang zal ze leven in het Frans kan zingen! Om 23.30 uur kropen we ons  tentje in, eigenlijk te laat maar het was een gezellige verjaardag.

1. Jose:
    1 juni 2015
    Te laat, maar alsnog gefeliciteerd!
  2. Jenny:
    1 juni 2015
    Ook ik ben te laat, maar alsnog gefeliciteerd en een goede voortzetting van jullie reis.
  3. Erna:
    1 juni 2015
    Joyeux anniversaire! Leuk om jullie avonturen te lezen. Dikke zoen voor Francien.
  4. Will:
    2 juni 2015
    Mooie belevenissen en fantastische verhalen. Recht uit het hart.
    Ik kan echt meebeleven hoe het jullie vergaat tijdens de tocht en
    alles er om heen. Prachtig. Ondertussen in km.s ook al lekker opgeschoten. Uiteraard ook mijn verlate verjaardagsgroet. Ik blijf jullie met belangstelling volgen.
    Will/Hintham
  5. Marga Goossens:
    3 juni 2015
    Francien van harte gefeliciteerd. Leuk om jullie verhalen lezen. In de nieuwe uitgave van de nieuwsbrief gaan we hier zeker wat van publiceren. Groet
  6. Erna en Nol:
    3 juni 2015
    Geweldig Greetje en Francien. Een dikke "Chapeau" en alvast een warme knuffel van ons twee !! Ik heb juist naar Bas en Rik een lieve kaart gestuurd. Opa zorgt voor "Alles" via de computer; goed hè !! Francien, nogmaals proficiat met jouw verjaardag. Jullie zijn samen een goed stel schatten. Liefs van Oma en Opa Belgie.
  7. Maya:
    3 juni 2015
    Nog van harte proficiat Francien!
  8. Opa Nolte:
    4 juni 2015
    Hallo Greet en Francien!

Ik hoorde van Milou dat jullie al in Spanje aan zijn gekomen. Verder nog een hele goede fietstocht en tot horens!

Dikke knuffel van opa en Milou. Groetjes!!!