Van Cauvigny naar Oinville 55 km
20 mei 2015 - Oinville-sur-Montcient, Frankrijk
Zwaar dagje voor de boeg. Er staan veel klimmen op de routebeschrijving van 5, 7 en 10%. Ik zie er wat tegen op omdat ik dat klimmen heb onderschat. Maar.... ook dat is pelgrimeren. We hebben in ieder geval een superontbijt gehad en ook nog een lunchpakketje voor onderweg en ook nog eens korting omdat we de St. Jacobsroute fietsen. En we zijn ook nog op de foto gezet toen we weg fietste, deze wilde ze graag op hun website plaatsen. Gauw eens kijken als we weer thuis zijn op http://www.maison-hote-osie.com.
Nou het was inderdaad heftig klimmen, poeh poeh. Francien kan fietsend boven komen, ik niet. Ik ben momenteel wandelaar en fietser. Dit is wel een goede training voor straks in de Pyreneen. Onderweg hebben we weer dat stel ontmoet die samen met ons in de kerk hebben gelogeerd. Zij vertelde dat ze elkaar een half jaar kennen en dat ze nog nooit zo'n lieve man had gehad. Dat was ook idd zo. Als zij de klim niet kon maken dan ging eerst hij naar boven, liep dan weer naar beneden en ging dan met haar fiets naar boven. Zij kon dan rustig naar boven lopen. Echt zo schattig om te zien. Deze dame, Kiny genaamd, is ook al 77 jaar en Henk is jonger, weet niet precies hoeveel jaren jonger maar hij zal ook rond de 70 jaar zijn. Echte liefde toch!! Toen we een slaapplek gingen zoeken kwamen we elkaar weer tegen, bij het eerste adres was niemand thuis, dus verder gezocht. Henk is het uiteindelijk bij een cafe gaan vragen en deze mensen boden ons een gratis kampeerplek aan bij hun in de tuin. Geweldig!! Tentjes opgezet en daarna met z'n vieren gezellig gegeten waar we ook andere Nederlanders troffen. Een echtpaar uit Veldhoven die op de elektrische fiets op weg waren naar Santiago. Gezellige avond gehad en hup, onze eerste nacht in een tentje.


Bedenk tijdens het klimmen dat dalen volgt en dat gaat haast
vanzelf. Tevens een relatief korte tochtje. Het is een training
voor het vervolg. Ik merk nog een hoop enthousiasme op, dus
hou vol. Een fijn vervolg van de tocht.
Will, Hintham
Ik was ee paar dagen in Zeeuws-vlaanderen en hen daar slecht bereik.
Maar ben nu weer buj gelezen.
Heel leuk om jullie te volgen!
Veel succes.