Van Moustey naar Onesse d'Lahaire 53 km

1 juni 2015 - Onesse-et-Laharie, Frankrijk

Omdat we niet dagelijks wifi hebben kan ik deze ook niet dagelijks versturen. We schrijven deze wel en zetten ze klaar om te versturen wanneer het kan. Daarom komen er soms meerdere tegelijk. Heel fijn om reacties te krijgen, ook wij lezen deze met veel plezier!!

Vandaag een dag zonder klimmetjes, het landschap is mooi vlak, dus we kunnen lekker doorfietsen en genieten van de rust en stilte om ons heen. We fietsen echt door prachtige bossen, door open vlaktes zonder ook maar iemand tegen te komen. Soms fiets je tijden achter elkaar, ieder met zijn eigen gedachten bezig, soms fiets je naast elkaar om lekker wat te kletsen. En het lunchen doen we nog steeds onderweg met lekker vers brood 's morgens bij de bakker gekocht. Dat is zo super in Frankrijk, de bakkers zijn meestal al rond 7 uur/ 7.30 uur open. Het weer blijft fantastisch, echt niets om over te klagen dus. 's Middags kwamen we aan in Onesse d' Lahaire en vonden daar een geweldige slaapplaats voor heel weinig geld, dus besloten we daar te blijven. 's Avonds kwamen er nog 4 Belgische heren bij in de gite waarmee we 's avonds hebben gegeten in het bijbehorende restaurant. De eigenaresse Rosy had echt heerlijk voor ons gekookt en de heren hielden van een glaasje wijn, dus die vloeide weer rijkelijk. De heren noemde ons 'onze vriendinnen voor een dag'  en het was echt heel gezellig.

1. Jenny:
    6 juni 2015
    Greet en francien, erg leuk om jullie verhalen te lezen.
    Veel succes en plezier in het vervolg van de reis.
  2. Wilma kimmel:
    6 juni 2015
    Hallo Greet en Francien ik lees jullie verslagen steeds vol bewondering
  3. Els:
    6 juni 2015
    Hoi, net als Elise komen er bij mij ook telkens een heleboel verhalen tegelijkertijd toe, en andere dagen niets… maar geen nood, ik geniet met volle teugen! Niet te geloven dat jullie al zoveel weken onderweg zijn, en al zo'n eind opgeschoten! KNAP VAN JULLIE!! Morgen is het ook een Cenacolo-dag: feest in het huis van Hondeghem! Op om 5u30… om dan met veel "omwegen" ter plekke te geraken! Zou ik ook een stempel krijgen :-) ??? Zal wel bijzonder zijn, want het is 6 Jaar geleden dat ik er nog eens was; net voor ik goed ziek werd… dus morgen wordt het een dag van WEERZIEN, VREUGDE en GROTE DANKBAARHEID!! Want mijn lieve Anne stelt het zo goed! en ik ook :-) LA VITA È BELLA, ja, hé Greet!!!! Fijne zondag, ook voor jou en Francien… en Francien, al hebben wij elkander nog nooit ontmoet, en met enige vertraging, VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag! Vandaag heb ik opnieuw een uur met jullie meegefietst, in mijn living :-) Tot de volgende keer, liefs, Els