Van Chateaudun naar Villechauve, 82 km

23 mei 2015 - Villechauve, Frankrijk

Hilariteit onderweg! Het fietsen gaat nog steeds prima en wat is het mooi onderweg. Meestal is het vooral genieten, soms maak je andere dingen mee. Tijdens de route moesten we een keuze maken tussen een klim of een omweg. Wij stoere pelgrims besloten de klim te maken. Ineens was daar een hond die vrolijk met Francien mee naar boven rende, hij kwispelde en liep maar om haar heen te springen. Maar even zo plotsleing als de hond daar was was er ook de eigenaar die ook de berg omhoog sprintte om de hond terug te roepen. Ik stond nog onder aan de klim en riep dat Francien moest stoppen omdat de hond met haar mee bleef lopen, de eigenaar liep erachteraan en riep ook steeds arretez, ici en a la maison. En Francien maar doorfietsen en dacht " bekijk het maar, ik weet niet wat de hond zal doen". Ik heb me rot gelachen daar beneden. Eindelijk had de man de hond te pakken, maar die was nog zo enthousiast dat hij hem naar beneden moest dragen. Arme man, hij was ook de jongste niet meer en helemaal kapot van het rennen.

's Avonds hebben we een slaapplek gevonden in Villechauve, daar kwamen we ook het echtpaar weer tegen met de elektrische fiets. Dat vinden wij ook hilarisch hoor, op de elektrische fiets naar Santiago. Maar niet te hard oordelen, misschien hebben zij hier wel een goede reden voor. We hebben bij een echtpaar gelogeerd en het was werkelijk zo super gezellig. We hebben heerlijk gegeten en heerlijk gedronken en er logeerden nog meer hele gezellige leuke mensen. Er zat ook een vrouw aan tafel die op haar paard naar Zuid Frankrijk ging. Ze was twee weken onderweg en wilde 27 juni op haar verjaardag, bij haar ouders aan komen die daar wonen. Wat een verhalen en wat een prachtige ontmoetingen tijdens deze Camino!

De eigenaar kwam na het eten met een likeurtje, gemaakt van pruimen. Ik heb geproefd, whow wat sterk. Dat durfde ik niet meer aan en ik vond het ook niet zo lekker. Francien wel, die vond het een heerlijk borreltje en het was een geweldig slaapmutsje voor haar. Ik had natuurlijk dat ene wijntje teveel op en kan dan niet goed slapen, maar het was zo'n gezellige avond, toe maar.

1. Marike:
    25 mei 2015
    Haha..Greet, jullie zijn inmiddels allround pelgrims. Banden plakken, regen en wind trotseren, tenten opzetten, Hulp bieden op praktisch en spiritueel vlak en..veel wijn drinken. Mooie verhalen en foto's. Jullie gaan supergoed, Ik geniet er van. Ultreia! !
  2. Ingrid:
    Hoi Greet
    Heel wat avonturen tot nu toe! Geweldig hoor en wat een ervaringen en ontmoetingen vooral de lastste met de hond ik zag helemaal voor me!
    Jullie zijn al lekker op pad moeten nog heel wat kilometers en het Cenacolo kan trots op zo'n moeder zijn! Geweldig!
    Lees met plezier je volgende berichten
  3. Gemma:
    26 mei 2015
    Hi Greet, wat knap van jullie dat het zo goed gaat!! Ik ben begonnen met het lezen van jullie verhalen en ben blij dat het, behalve de klimmetjes en de pech, tochmet twee vingers in de neus lijkt te gaan ;-). Let wel LIJKT! Ik krijg na 10 km al pijn "in the bottom". Na 30 km kan ik niet verder. Inderdaad twee sterke vrouwen zijn jullie!!!! Respect!!
    Succes en ik blijf nieuwsgierig lezen.
  4. Yvonne verhoeven:
    26 mei 2015
    geweldig wat jullie allemaal beleven onderweg.
    Wij zijn trots op jullie bikkels.
    Banden plakken enzo ik zou met mijn twee linker handen behoorlijk in paniek zijn denk ik.
  5. Anne Welte:
    Hoi Greet,
    Wat leuk om jullie belevenissen te lezen en de foto's te bekijken.
    Veel succes en plezier de komende kilometers.
    Ik blijf jullie volgen.
    Groetjes Anne