Van St. Prets naar Chateaudun 70 km.

22 mei 2015 - Châteaudun, Frankrijk

Omdat we gisteravond laat arriveerde besloten we morgenochtend wat langer in bed te blijven en pas om 8.00 uur te ontbijten. Goed besluit, wat was het een heerlijk bed en wat hebben we lekker geslapen. Dat was lekker bijtanken na een koud nachtje in de tent. Op naar Chartres, daar wilden we de kathedraal gaan bekijken. Maar daar moet je wel wat voor doen en dat is ......... klimmen. En niet zo'n beetje, niet te fietsen en lopend is het zelfs bjna niet te doen. Boven aan de klim stond een Amerikaan ons aan te moedigen, come on ladys, upstairs is beautiful. Ondertussen ook een heel verhaal tegen ons aan het vertellen, hij vond het geweldig wat wij deden, sterke vrouwen enz enz. Eenmaal boven kwamen we niet meer van hem af, hij dacht dat we bleven in Chartres en wilde ons wel rondleiden en vertellen wat een geweldige plaats het is om van alles te beleven, jaja. We zijn naar de kathedraal gegaan die hij al had gezien, jeetje eindelijk van hem af. Wat een blaaskaak. De kathedraal is prachtig, jammer genoeg stond hij gedeeltelijk in de steigers. Kaartjes gekocht en geschreven aan Bas en Rik, zij kunnen tenslotte geen reislogger lezen en ik wil ze toch een beetje op de hoogte houden. Weer op de fiets op weg naar Chateaudun. En daar kwamen we weer de Nederlanders tegen op de elektrische fiets die in dezelfde gite sliepen. Lekker een pizzaatje gehaald, wijntje erbij , life is beautiful.

1. Wilma kimmel:
    Leuk verslag Greet
  2. Will:
    25 mei 2015
    Ja, een voorspoedige reis eigenlijk.
    Heel prettig om het verslag te lezen.
    Eigenlijk geen tegenslagen. Als het zo verder gaat,
    lijkt het een fluitje van een cent. Ga zo door !
    Will/Hintham
  3. Mieke van Creij:
    25 mei 2015
    Het is een echte pelgrimstocht. Wat een bijzondere mensen komen jullie tegen. Krijg je er toch maar mooi gratis bij. Ik wens jullie veel succes en geluk.
  4. Jan van de passeway:
    27 mei 2015
    en vroeg die amerikaan niet meteen wat je verdiende? :-)