Van Sarria naar Ligonde 41 km

18 juni 2015 - Ligonde, Spanje

Gistermiddag kwam er, net na ons, een jongen binnen die er nogal gehavend uitzag en heel erg moe was. Hij heeft bijna de hele tijd liggen slapen en vannacht bijna iedereen uit zijn slaap gehouden met zijn gesnurk. Vanmorgen heb ik hem gevraagd of het wel goed ging met hem en hij vertelde dat hij was gevallen met zijn fiets omdat bij het afdalen de remmen niet meer werkte. Heftig verhaal en hij wist ook niet goed wat hij ging doen vandaag. Hij zag er echt verslagen uit. Gelukkig was hij al bij de dokter geweest die hem pijnstillers had gegeven en de wonden had schoongemaakt. Hopelijk kan hij gauw weer verder zijn reis oppakken. Voor ons staat er vandaag een fikse klim op de route, 12 km klimmen tot 10%. Het viel gelukkig achteraf erg mee omdat het steeds klimmen was en dan weer even een stukje dalen, dus goed te doen. De temperatuur was goed, 24 graden, heerlijk! Onderweg vroeg een vrouw uit Amerika op een mountainbike mij wat de tekst aan mijn fiets betekende. Ik vertelde haar dat mijn zoon op de foto stond en dat hij in Comunita Cenacolo verbleef vanwege zijn drugsverslaving. Haar zoon was ook verslaafd en verbleef sinds een maand in een afkickklinkiek in Californie. Zij was nu aan het fietsen om ook wat dingen achter zich te kunnen laten. We vonden het fijn elkaar gesproken te hebben en hebben elkaar veel sterkte gewenst en we zullen bidden voor onze zonen. Een uur later zijn we gestopt omdat we een leuke slaapplek hadden gevonden. Hebben we de tijd om goed uit te rusten en morgen weer verder, nog 85 km!

1. Jenny:
    18 juni 2015
    Succes met de laatste kilometers.
    Heel erg knap gedaan. petje af voor jullie .
  2. Marike:
    18 juni 2015
    Jullie zijn er al bijna!! Wauw, wat supergoed..Geniet nog even van die laatste kilometers, niet te snel gaan. Nog een paar keer een tortilla eten, nog een paar slaapplaatsen met nieuwe ontmoetingen, nog een paar keer wat vertellen over Cenacolo, nog een glas vino tinto en dan rustig Santiago binnen fietsen.
  3. Yvonne verhoeven:
    18 juni 2015
    Wat goed zeg nog maar 85 km.
    Respect voor jullie beiden.
    We hopen dat de laatste lootjes niet de zwaarste zullen zijn.
    Heel veel succes.
    Lieve groeten, Yvonne en Riny
  4. Will:
    18 juni 2015
    Tot nu toe is alles in feite in voorspoed verlopen, niet ?
    Mooie, leuke verslagen, veel contacten gemaakt en veel reisplezier. Jullie hebben me zeker vermaakt. Dank. We gaan er maar vanuit dat ook het laatste stukje van de reis geen probleem zal zijn. Nog even doorzetten, misschien nog wat rusten in Santiago en dan kunnen jullie de balans gaan opmaken. Succes met de vervolgreis.
    Will/Hintham
  5. Annemiek:
    19 juni 2015
    Geniet van de aankomst in Santiago: dat zal echt een hele beleving worden!!! Knap gedaan van jullie, ik doe het jullie niet na....
    Groetjes vanuit een bewolkt Rosmalen.
  6. Marianne:
    19 juni 2015
    Lieve Greet en lieve Francien,

Wat een kanjers zijn jullie zeg! Nog maar 85 km. Dat is een peuleschilletje vergeleken met datgene wat jullie al gedaan hebben.
    GE-WEL-DIG!!! ik geniet telkens weer van de verhalen die jullie schrijven.
    Ik vind het fantastisch!!!
    Succes met de laatste kilometers

Marianne en Henk