Van Poitiers naar Nanteuil-en-Vallee 80 km

27 mei 2015 - Nanteuil-en-Vallée, Frankrijk

Vanmorgen is het gelukt voor 8.00 uur te vertrekken, 7.30 uur zaten we op de fiets. Helaas toch weer verkeerd gereden, beter lezen Francien en Greet!!! Terug gefietst en eerst maar een kop koffie gedronken. Heerlijk, we kunnen er weer tegen aan. Het is prachtig fietsweer, niet te warm en 's morgens was het redelijk vlak. 's Middags kwamen de klimmen weer en ze waren heftig! Tijdens ons lunchen langs de weg stopte er een echtpaar uit Heeswijk-Dinther en even later kwamen Joke en Koen weer op ons pad. Onze wegen kruisen elkaar regelmatig. Het waarom van onze tochten en hoe het een ieder verging besproken en hun trokken weer verder. Wij even later ook. Aangekomen in Charroux wilde we de overdekte markt bekijken uit de 16de eeuw en de achthoekige toren tegenover de markt. Daar sprak een cafe eigenaar ons aan en vroeg waar onze mannen waren. We hebben hem verteld dat wij vrouwen zijn die onze mannen liefhebben en ze daarom thuis hebben gelaten. Nou daar was deze man het niet mee eens, hoofdschuddend bood hij ons een cola aan. Eigenlijk was hij om 15.00 uur gesloten, maar voor pelgrims wilden hij wel wat langer open blijven. Het was 14.55 uur. Aardig aangeboden en we hebben er dankbaar gebruik van gemaakt. Hij heeft ook nog onze waterflessen gevuld met heerlijk ijskoud water. Toch aardig van deze man die het er niet mee eens was dat wij alleen op pad waren. Hij moest eens weten hahaha. Aangekomen in Nanteuil-en-Vallee vroegen we een man naar het adres van de gite waar de aankomende nacht wilde overnachten. Ondertussen kwam er een dame aangewandeld die de eigenaar bleek te zijn van de gite. We stonden er bijna voor de deur. Voor 10 euro pp (pelgrimsprijs) hadden we een heel leuk huisje voor ons zelf. Eerst maar een rood wijntje voor ons zelf ingeschonken, gaan we zo eens bedenken wat we gaan eten. Er stond een prachtig groot gasstel, maar helaas, die weigerde alle dienst. Op zoek naar wat anders dan maar. Om het hoekje zat een afhaalpizzeria, wel ja voor de derde keer pizza. Joh, lekker makkelijk, niet duur en het smaakt ook nog prima. Overigens is Nanteuil-en-Vallee een prachtig stadje wat ze helemaal aan het renoveren zijn. Er hangen overal foto's van de oude situatie die ze in ere willen herstellen. Mooi om te zien.