Van Mechelen naar Geeraardsbergen 75 km

13 mei 2015 - Geraardsbergen, België

Nog even wennen aan alles weer inpakken, gewicht goed verdelen enz., maar om 8.30 uur zaten we dan toch eindelijk op de fiets. Voornemen was 8.00 uur! Wel goed uitgeslapen, bijna de klok rond.Eerst maar eens een ontbijtje scoren in het centrum van Mechelen, eigenlijk niet zo'n goed idee bleek later want alles is dan superduur. Toch maar gedaan en toen snel richting Leirekensroute. Dit fietspad gaat bijna tot Aalst waar het over gaat in een fietspad langs de Dender. De Dender is een rivier met een lengte van 65 km. Een schitterend mooie route hebben we vandaag gefietst met nog steeds het heerlijk zonnetje. En ook vandaag kwamen we weer heel veel vriendelijke mensen tegen die ons een goeie reis wensen, heel veel wielrenners waarvan er af en toe een 'n duim opstak naar ons of riep 'mooi, naar Compostela, goeie reis'. Dit zijn echt bijzondere ervaringen, het is zo fijn zoveel aardige mensen tegen te komen die je meteen willen helpen met de route of je zomaar wat goeds toewensen. Rond 18.30 uur waren we in Geeraardsbergen waar we op zoek moesten naar een slaapplek. We stonden even stil in het centrum van de stad om te kijken waar we heen moesten en meteen kregen we weer een tip van een oudere man, die lekker op een bankje in het zonnetje zat, een tip voor een B&B. 'Niet zo duur dames en erg goed'. 'Loop even naar boven, de Nieuwstraat in en dan ziet u het vanzelf'. Even naar boven, nou mooi niet haha.  Wat een klim pffffff. Maar het was de moeite waard, nog precies een kamer vrij, heerlijke bedden en lekker kunnen douchen. Net even anders dan op een camping.

1. Els:
    14 mei 2015
    Fijn hé te mogen ontdekken dat er nog heel veel lieve mensen op je pad komen… even een groet, succes wensen, al ken je elkaar helemaal niet… dank voor elk detail van jullie route… Het voelt heerlijk aan om dit van zo nabij te ogen en te kunnen meemaken… leve het internet :-) Slaap zacht straks, alweer op een andere plek, want dit verslagje was van gisteren… veel groetjes ook van Pascal en Maya; zij waren beiden bij mij op bezoek; even brainstormen rond onze geliefde oudergroep! En Maya vertelde ook wat over jullie start!! Echt fijn! Tot de volgende keer, Greet en Francien! God's zegen op jullie weg! X