Van Burgos naar de ruïne van San Anton 55 km

11 juni 2015 - San Antón, Spanje

Van Burgos naar de ruïne van San Anton 55 km

Om 7.00 uur werden we wakker en hoopte dat het niet meer zou regenen ondanks de voorspellingen. Het was inderdaad droog, dus hup uit bed, tassen inpakken en wegwezen. Nog even een cafeetje opgezocht voor een ontbijtje en fietsen maar weer. Helaas begon het weer keihard te regenen en erger, we kwamen de stad maar niet uit. We waren een bepaalde straat aan het zoeken die we na meerdere malen vragen en verschillende kanten te zijn opgestuurd, eindelijk hadden gevonden. Nu konden we verder de route vervolgen, nog steeds in de stromende regen. Rond 12.00 uur begon het op te klaren, maar we durfde nog niet de regenkleding uit te trekken. Om 13.30 uur vonden we een wegrestaurant, lekker wat gegeten en toen durfde we het aan de regenkleding uit te laten. We wilde proberen een slaapplaats te bemachtigen in de ruïne van San Anton omdat dat een mooie plek zou zijn. Daar aangekomen bleek het inderdaad prachtig, bedankt voor de tip Yvonne. Eigenlijk niet bestemd voor fietsers, maar we waren de eerste pelgrims die dag en veel wandelaars werden er niet meer verwacht, dus we waren van harte welkom. Wat later kwam er weer een fietser, een Nederlander, die ook welkom was. We moesten er wel rekening mee houden dat er geen elektriciteit was en geen warm water. Dit is echt pelgrimeren! Het slaapgedeelte stond in open verbinding met de kamer waar we gingen eten. We waren onze spullen aan het uitpakken in het slaapgedeelte toen Olivier vroeg of wij een wijntje lustte. Handig, je hoeft alleen maar wat harder te praten en je word gehoord in het andere gedeelte. Nou we zijn weer toe aan een wijntje waarbij ook olijven en chorizo werden geserveerd. Heerlijk wat worden we weer verwend. Daarna de koude douche trotseren en we konden aanschuiven voor de maaltijd, soep van kikkererwten, super gezond en erg lekker en ook de spaghetti lieten we ons ook goed smaken. Tijdens de maaltijd kwam er nog een meisje aan op de fiets, zij kwam uit Zwitserland, en zij kon meteen aansluiten. We waren dus met 'n vieren en allemaal fietsers, heel bijzonder volgens Olivier omdat andere hospitaliers ons vast niet hadden toegelaten. We boffen dus, maar vandaag zijn er ook geen wandelaars beland hier. We hebben een heel gezellige avond gehad met veel mooie verhalen, vooral van Olivier die ook 5 keer de Camino naar Santiago had gelopen.

1. Nathalie:
    13 juni 2015
    Reactie Marco; Hoi Greet wat een fantastische reis en wat een bijzondere verhalen. Ik wens jullie nog veel reisplezier en hopenlijk niet veel te regen.
    Marco
  2. Karin:
    13 juni 2015
    Wat een belevenissen weer en wat schrijf je er mooi over Greet, fantastisch. Jullie hebben geregeld geluk, volgens mij is dat relevant aan de pelgrimstocht! Alleen jammer dat er veel regen valt (hier ook hoor). Veel succes en mooie avonturen nog.
  3. Will:
    14 juni 2015
    De belevenissen en de verhalen erover blijven boeien.
    Veel gezelligheid met andere fietsers, prima eten en van
    tegenslagen, buiten die forse bui-en niets te horen.
    Een prachtige tocht, om nooit te vergeten.
    Will/Hintham
  4. Marianne:
    Hoi Greet en Francien,

Wat elke keer weer een geweldig leuke verhalen. Het is net of we er naast staan en meemaken.
    We genieten er elke keer weer van.
    Veel fietsplezier nog en succes.
    Liefs, Marianne en Henk
  5. Marga Goossens:
    14 juni 2015
    Hoi meisjes, geweldig jullie verhalen. Vorig jaar zijn wij ook in burgos geweest. Prachtig de kathedraal. Het eindpunt komt in zicht voor jullie
  6. Erna:
    15 juni 2015
    de Camino schuift naar voren in mijn bucketlist!
  7. Anjo:
    15 juni 2015
    Lieve Greet
    ben pas later aangehaakt met het lezen van je reisverhaal en ben onder de indruk van je ervaringen. Heb veel aan je gedacht de afgelopen periode ( vooral als het regende of koud weer was in Nederland:) )
    Ik wens jullie een goede verdere reis

liefs Anjo
  8. Mieke:
    16 juni 2015
    Hoi Greet,
    Wat een verhalen! Respect voor jou en Francien. Wat een verrijking van je leven lijkt me dit. Alle goeds voor jullie zelf en alle mensen waar jullie het voor doen!
    Liefs, Mieke